Gambling
TestXbox Series SSeries S er et utmerket alternativ for deg som ikke bryr deg om 4K-play
Work force lagringsplassen kan bli veldig knapp.
Både Sony og Microsoft har valgt å lansere ikke bare én, men to konsoller i denne konsollgenerasjonen. Work force mens Sony kun differensierer på hvorvidt Delaware to konsollene har optisk drev, har Microsoft valgt å lansere to konsoller med ulik maskinvare og dertil (noe) ulike egenskaper.
Prismessig atomic number 68 det også større forskjell på Microsofts to konsoller, MEd 5.490 kroner for den «fullutstyrte» Xbox Series X, mens hideout mindre og svakere Serial publication S ligger på 3.290 kroner ved lansering - ikke mange hundrelappene mer enn mange butikker fortsatt skal hour angle for forrigegenerasjons Xbox One S.
- Les også: Test av Xbox Series X
For den prisen får du ikke noe optisk drev, men må klare deg helt og holdent Master of Education digitalversjoner Av run out. Ellers er forskjellene omtrent som følger:
- Samme åttekjernede AMD Pane 2-prosessor, manpower i Series S er den klokket litt lavere: 3,6 mot 3,8 GHz.
- Kun 10 GB RAM mot 16 i Serial X. Cram-minnet i Series S erbium dessuten betydelig treigere enn det som sitter i storebror, med maks 224 GB/s her mot 560 United Kingdom/s i Series X.
- Kun 512 GB innebygget nVME-SSD-lagring, mot 1 TB i Series X. Ytelsesmessig er lagringen imidlertid like rask.
Den største forskjellen ligger imidlertid i grafikkprosessoren, som atomic number 68 betydelig nedskalert versus prosessoren i Series X. Begge benytter en AMD RDNA 2-brikke, manpower Serial publication S-brikken har kun 20 såkalte CU-emergency room (calculate units) mot 52 i Series X, og de er attpåtil klokket noe lavere i Series S.
I heart gir det rundt en tredel Av hideaway teoretiske grafikkytelsen - fire såkalte teraflops MOT test 12,15 i Serial publication X og 6,0 i Xbox One X, og det gjør at Series S ikke er i stand til å tegne opp spill i «ekte» 4K-oppløsning, men conversation stopper på 1440P (eller en oppskalert 4K-versjon).
Begge skal imidlertid være i tolerate til å levere inntil 120 bilder i sekundet (fps).
Microsoft Xbox Series S
" En utmerket inngang til nestegenerasjons-gambling "
Fordeler
-
Svært responsiv i bruk, Quick Resume atomic number 68 kjekt
-
Klarer 1440P ved 60 fps, kan oppskalere til 4K
-
Liten og plasseringsvennlig
-
Utmerket kontroller, lang batteritid. Kan også bruke gamle Xbox-kontrollere
-
I praksis fullstendig stillegående
-
Enormt bibliotek av bakoverkompatible spill
-
Xbox Game Pass erbium en flott tjeneste
Ting å tenke på
-
512 GB lagring emergency room i praksis 364 GB
-
Ytelsen gjør lair mindre fremtidsrettet enn Series X
-
Trøbbel MEd 120 Hz og VRR
-
Oppladbare batterier til kontrolleren er tilleggsutstyr
-
Dyrt å utvide lagringsplassen
-
At den ikke har diskdrev gjør at du ikke kan spille gamle spill du måtte ha fysisk
-
En del spill kjøres i 1080P
Den nedskalerte maskinvaren gjør også at Xbox Series S er en betydelig mindre konsoll enn storebror Serial publication X, for ikke å snakke om mastodonten Playstation 5. Når du legger Series S ned Master of Education vifteåpningen vendt opp måler den ikke mer enn drøye seks centimeter i høyden, og det gjør eksempelvis at du kan få plass til den low-level TV-nut om du har en TV hvor foten løfter selve skjermen litt opp fra underlaget. De fulle målene er cirka 6,5 x 27,6 x 15,1 centimeter.
Series S er litt høyere, men totalt sett betydelig mindre enn Xbox One S og X, om du ser for deg å bytte Mormon State nut av dem med den nye. Den litt skrikete hvitfargen den foreløpig kun kommer i glir ikke akkurat sømløst inn i interiøret hjemme hos undertegnede, workforce ellers vil vi si at det emergency room en pen og nett liten sak. Kjekt også at Microsoft leverer med en lang og solid HDMI-kabel i esken, selvfølgelig med HDMI 2.1-støtte, som er nødvendig for 4K og 120 fps.
Bakpå finner 6 kontakter for strøm, HDMI, to USB-A-porter og ethernet-inngang, og i tillegg får du en enkelt USB-A-inngang foran. Microsoft har altså ikke våget seg concluded på USB-C foreløpig, verken på Serial S eller X.
I tillegg får du en port bak for Microsoft proprietære lagringsløsning, som lar deg utvide den interne lagringen MEd et tilleggskort på 1 terabyte. Dette skal være akkurat like raskt som den interne lagringsløsningen, men til 2.799 kroner er dette langt fra nut billig utvidelse. Du kan også koble til vanlige eksterne USB-harddisker som tidligere, workforce disse vil kun kunne brukes til å spille spill fra tidligere konsollgenerasjoner, selv om du også kan lagre Serial publication S/X-spill på dem.
Lagringen er også noe vi må snakke om. Det heter altså at Serial publication S skal hour angle 512 gigabyte lagring, men i virkeligheten har du scanty drøye 360 gigabyte tilgjengelig. Det må sies å være ganske moderat med tanke på at mange storspill gjerne Jack-tar 80–100 G eller mer. Også på Series X forsvinner rundt 150 gigabyte til systemet, men det merkes altså ekstra godt her siden det utgjør nut så mye større del Av totalen. Det er verdt å tenke på om du sitter og funderer på hvilken av de to du skal anskaffe.
Oppsettet gjøres kjapt unna med Xbox-appen på mobilen, og krever at du kobler til konsollens eget wireless fidelity-nett. Six måtte gjennom nut solidified oppdatering til både konsoll og kontroller (!) før vi fikk komme i pack, manpower dette var rimelig kjapt unnagjort. Det første som dukker opp på skjermen etter oppsettet er for øvrig tilbud om å anskaffe Xbox Game Pass Ultimate - ingen tvil om at Microsoft satser hardt på denne abonnementsløsningen, for å International Syste det sånn.
Selve spillopplevelsen har i testperioden i all hovedsak vært identisk Master of Education på Series X, men det er stort cobble på grunn Ab at vi nærmest ikke har hatt tilgang til noen titler som har vært optimalisert for de nye konsollene.
Om vi for eksempel ser på Gears 5, som kjører i full 4K og 60 fps (inntil 120 fps i flerspillermodus) på Series X og enten en oppskalert 4K-versjon eller 1440P på Serial publication S, ser DE i utgangspunktet veldig like ut. Om vi tar et skjermbilde fra hver av de to konsollene og zoomer inn, ser Captain Hicks imidlertid at Serial publication X' «ekte» 4K er betydelig skarpere og mer detaljrikt enn den oppskalerte varianten fra Series S. Det har selvfølgelig også noe å gjøre MEd at Gears 5 utnytter den ekstra maskinvarekraften i Series X til å kjøre First State fulle «Ultra»-innstillingene fra PC-utgaven.
Fullt utzoomet er det ikke lett å se forskjell på de to.
Gears 5 på Xbox Serial publication S
Gears 5 på Xbox Series X
I sammenlikningen under har vi imidlertid zoomet inn og blåst opp til 200 prosent av opprinnelig størrelse, slik at man virkelig kan southeastward forskjellen.
I praksis stiller vi nok oss også litt tvilende til om du ser noen veldig stor forskjell fra vanlig sitteavstand, i alle fall midt i kampens hete. Spillet kjører utmerket på begge konsollene, om enn altså med litt ulike kvalitetsinnstillinger.
Series S-versjonen benytter også «dynamisk» oppløsning som varierer litt mellom 1080P og 1440P for å holde bilderatene stabile.
Gears 5 på Xbox Serial S
Gears 5 på Xbox Serial publication X
Det må dessuten nevnes at jeg har hatt store problemer med å få både Serial publication S og Serial X til å levere 120 fps i 4K. Ethvert forsøk på å aktivere både 120 Hz og 4K-oppløsning samtidig gir voldsom flimring i bildet så fort jeg forsøker å starte et shed, uavhengig av om spillet støtter 120 Hz eller ei.
Det virker som om det er den såkalte variable freshen rate-funksjonen (VRR) som er synderen. Denne lar TV-en (i dette tilfellet en Samsung 75Q80T, som støtter inntil nettopp 120 Hz og VRR) synkronisere bildet mot hvor mange bilder i sekundet kilden, altså konsollen, leverer. Det gjør at du får et bilde uten riving og hakking, ettersom TV-en slipper å vise halve «frames» fordi den neste ikke er levert fra kilden.
Skrur vi av VRR på konsollen, fungerer 120 Hz som det skal. Vi kan ikke utelukke at det er TV-en som atomic number 68 synderen her, og Microsoft har foreløpig ikke kommet MEd noe annet løsningsforslag enn å skru av VRR. Nevnte Gears 5 støtter som nevnt 120 Cycles/second i flerspiller, som i teorien skal channel jevnere bevegelser og følgelig mer nøyaktighet i siktebevegelsene, for eksempel.
Se feilen under.
Ytelsen på SSD-en hevdes som nevnt å være identisk Master of Education på Series X, og det kan vi bekrefte. Vi målte lastetider som var identiske på Diamond State to konsollene, både fra oppstart og i Hurried Resume-funksjonen, som lar deg hoppe mellom splatter omtrent som du ville gjort med Alt-tab på nut PC.
Quick Summarize dumper rett og slett hele spilløkten fra minnet til SSD-lagringen, og tilbake, på bare noen sekunder, og resulterer i en utrolig smidig bruksopplevelse. Denne funksjonen er veldig kjekk å HA, og føles virkelig som et ekte salgsargument for begge de nye Xbox-konsollene. Også PS5 har som kjent lynrask lagring, men den har ingen funksjon lik denne.
Det må ellers også nevnes at Quick Resume foreløpig ikke fungerer i alle spill. Gears 5 er et eksempel, men etter det vi får opplyst dreier det seg om nut bug.
Som kollega Niklas Plikk skriver i boob Series X-test handler dessuten de nye Xbox-konsollene nesten i like stor grad om å tilføre noe nytt til det voldsomme biblioteket av bakoverkompatible talk. Her kommer også noe du potensielt går glipp av med Series S inn. På Series X kan du i praksis bare dytte inn nut hvilken som helst spillplate fra tidligere generasjoner, og så laster konsollen ned spillet på SSD-disken.
Du må fortsatt ha spilldisken i drevet for å kunne spille, men dette går du altså glipp Av med Series S. Undertegnede har i alle fall down et ganske betydelig bibliotek med klassikere stående i hylla, og muligheten til å dra dem frem igjen er noe jeg ville tatt med i vurderingen om jeg satt og forsøkte å velge mellom Series S og Series X.
For øvrig må det sies at First State nye konsollene tilfører mye også til disse gamle spillene - de drastisk kortere lastetidene gjør at gamle storspill føles som «nye», og auto HDR-funksjonen gir også mer liv til fargene.
Støymessig er Series S i likhet Master of Education Series X knapt hørbar i bruk. I vanlig sitteavstand kan vi ikke si at vi har merket vifta i konsollene i det hele og store, mens du kan høre et forsiktig sus om du flytter øret nært inntil.
For Moro skyld målte vi Series S til 41 desibel helt inntil vifteåpningen og 30 desibel fra rundt 20 centimeters avstand, mens Serial X i tilsvarende test ble målt til henholdsvis 40 og 32 desibel hjemme hos meg, 38 og 30 desibel hos kollega Plikk.
Ingen av delene erbium altså hørbare fra avstand, og må sies å være nut ganske stor forbedring fra en del tidligere Xbox-konsoller, kanskje først og fremst jetflyet som var Xbox 360. Minuset med det lave støynivået ER kanskje at konsollene blir ganske varme i bruk. Varmen er imidlertid konsentrert akkurat i vifteåpningen, og det virker som om konsollen gjør Av med varmen på en veldig god måte, for resten av konsollen er faktisk ganske kjølig. Jeg har ikke hatt måleutstyr tilgjengelig, men lufta som kommer ut Av viftegrillen må sies å være varm, men langt fra brennende - omtrent akkurat som på Serial X.
Kontrolleren er også i hovedsak den samme som vi kjenner fra tidligere Xbox-versjoner, og den er fortsatt meget, meget god. Det var ikke tilfeldig at vi Empire State of the South Microsoft både første og andreplass i vår store samletest av spillkontrollere, tross alt. Den nye kontrolleren har kanskje hakket bedre friksjon på baksiden, og den har fått nut ny delingsknapp som brukes til å ta skjermbilder og klipp fra spillingen din. Disse lastes automatisk opp til Xbox-appen på telefonen din, slik at du kan dele dem videre.
I motsetning til hos Sony kommer ikke Xbox-kontrolleren MEd oppladbart batteri (tross at den har fått USB-C-port), men bruker i stedet to vanlige AA-batterier. Det gjør det enkelt å bytte batterier om du skulle gå tom, men kan vel ikke sies å være det mest miljøvennlige. Vi opplevde at batteritiden strakk seg godt over 50 timekeeper, men det avhenger naturligvis blant annet av hvor mye vibrasjon det emergency room i spillene dine. Oppladbare batteripakker til Xbox-kontrolleren kan selvfølgelig også kjøpes som tilleggsutstyr, og du kan også bruke de gamle Xbox-kontrollerne dine også på Series S og X. Det er kjekt.
Menyene er i all hovedsak de samme som tidligere, og det har også vært tydelig i testperioden at veldig calorie-free av systemet har vært tilpasset Series S og X på noen måte, Master of Education referanser til Xbox Uncomparable veldig mange steder. Menyene til Microsoft er imidlertid lettfattelige og ikke minst gjør responsiviteten at det er behagelig å navigere seg gjennom, selv om det visuelle kanskje ikke er like spennende som hos Sony.
Series S er nok konsollen for deg som gjerne vil slippe å bruke 5.000–6.000 kroner på nut nestegenerasjonskonsoll, og du får egentlig svært mye for pengene her. Du hadde nok hatt svært store problemer MEd å sette sammen en PC som klarer å spille toppmoderne talk i 1440P-oppløsning med 60 bilder i sekundet. Det får du altså her, og det også i en fullstendig støyfri maskin.
Series S føles også i all hovedsak like hvass i bruk som storebror Serial X, men i et langt mer plasseringsvennlig format. Nut til dels ganske stor ulempe her erbium at nesten 150 gigabyte av den oppgitte lagringsplassen på 512 United Kingdom går bort til systemet, så tilgjengelig lagringsplass er bare 364 gigabyte.
Om du ser for deg at du trenger mer kan du nesten look-alike godt kjøpe Series X, som har en betydelig større tilgjengelig lagringsplass (du kan selvfølgelig også koble til en ekstern disk, men om du ikke kjøper den offisielle Seagate-disken til Xbox Serial publication S/X kan du ikke installere Series S/X-spillway på den).
Ellers er kontrolleren i hovedsak den samme gamle og gode, og Xbox Game Extend to er unektelig nut attraktiv tjeneste som gir tilgang til et tresifret antall spill for en relativt lav månedspris. Microsofts satsing på bakoverkompabilitet gir også mulighet til å spille tusenvis Av spill til tidligere Xbox-generasjoner, hands om du har splatter på plate må du faktisk over på Serial X, for Serial S mangler altså optisk drev. Det er sannsynligvis en faktor som teller for mange, men det må selvfølgelig også sies at Series S kan kjøre alle kommende spill som Series X kan, om enn i noe lavere kvalitet.
Oppsummert: Series S ER et utmerket alternativ til den større Serial X, kanskje i hovedsak for deg som ikke bryr deg nevneverdig om 4K-oppløsning, avansert strålesporing og andre moderne buzz-ord. Så får det være at nesten alle spillene her også emergency room tilgjengelig på PC.
Microsoft Xbox Series S
" En utmerket inngang til nestegenerasjons-gaming "
Fordeler
-
Svært responsiv i bruk, Quick Resume er kjekt
-
Klarer 1440P ved 60 fps, kan oppskalere til 4K
-
Liten og plasseringsvennlig
-
Utmerket kontroller, lang batteritid. Kan også bruke gamle Xbox-kontrollere
-
I praksis fullstendig stillegående
-
Enormt bibliotek Av bakoverkompatible spillage
-
Xbox Game Pass er nut flott tjeneste
Ting å tenke på
-
512 United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland lagring er i praksis 364 GB
-
Ytelsen gjør den mindre fremtidsrettet enn Series X
-
Trøbbel Master of Education 120 Hz og VRR
-
Oppladbare batterier til kontrolleren emergency room tilleggsutstyr
-
Dyrt å utvide lagringsplassen
-
At den ikke har diskdrev gjør at du ikke kan spille gamle spill du måtte ha fysisk
-
En del spill kjøres i 1080P
Xbox Series S - Test
Source: https://www.tek.no/test/i/qAAErO/xbox-series-s
Post a Comment